La rumeur circulait depuis quelques temps sur les réseaux sociaux. Mars Food, propriétaire de la marque, vient d’annoncer dans un communiqué daté d’aujourd’hui le changement de nom d’Uncle Ben’s.
Uncle Ben’s devient Ben’s Original.
Réponse au mouvement Black Lives Matter, ce changement de marque est aussi l’occasion, selon le communiqué, d’affirmer un nouveau brand purpose :
The company has also committed to removing the image on the packaging to create more equitable iconography. The brand is not just changing its name and image on the package. It is also taking action to enhance inclusion and equity and setting out its new brand purpose to create opportunities that offer everyone a seat at the table.
Voici comment la marque précise sa démarche :
Ben’s Original™ community outreach programs will ensure underserved communities have access to the nutritious meals we all deserve, as well as help culinary entrepreneurs of all colors get educational opportunities so their ideas and voices can be appreciated by all. This work will begin in the U.S. where the brand has forged a partnership with National Urban League to support aspiring Black chefs through a scholarship fund, before expanding to support other underserved communities around the world.
S’agit-il d’un véritable brand purpose, ancré dans le business lui-même, ou d’une action philanthropique financée par une marque pour se refaire une virginité ?
Quoi qu’il en soit, le nouveau packaging sera en magasin l’année prochaine.